You are here: PSPad forum > English discussion forum > lwg.

lwg.

#1 Darf ich nur nach englischen Ausdrücken suchen?

Posted by: lwg. | Date: 2018-09-22 21:06 | IP: IP Logged

Wollte gerade probieren, wie ich am besten ohne Englischkenntnisse suche, - genauer: ob ich nur zB. auf "upload files" Antworten erhalte oder auch auf eine entsprechend deutsche Anfrage, etwa "Dateien hochladen".

Das Ergebnis ist eindeutig:
"Dateien hochladen" brachte keine einzige Antwort ein,
"upload files" immerhin sicher mehr als 10 (- wenn auch in einer für mich völlig
unverständlichen Sphäre (denn es wurde da mit abstrakten Begriffen gearbeitet, die für mich bisher voll fremd geblieben sind, zB. ftp-Uploads).

1. Ist also richtig, dass ich nur nach englischen Ausdrücken suchen soll?
2. Gibt es keine Art erleichternder Programm-Kombination, dass die Suchenseingabe nach deutschen Ausdrücken automatisch ins Englische übertragen wird?
3. Kann ich in diesem Forum Dateien hochladen - und wenn ja, wie bitte?

Options: Reply | Quote | Up ^


#2 Re: Darf ich nur nach englischen Ausdrücken suchen?

Posted by: pspad | Date: 2018-09-23 08:06 | IP: IP Logged

Hello

If you want to provide any screenshots or attachments, upload it into any free internet service, e.g. ctrlv.cz
And put link here

Edited 1 time(s). Last edit at 2018-09-23 08:06 by pspad.

Options: Reply | Quote | Up ^


#3 Re: Darf ich nur nach englischen Ausdrücken suchen?

Posted by: aGerman | Date: 2018-09-23 10:22 | IP: IP Logged

Quote:
Darf ich nur nach englischen Ausdrücken suchen?

You're asking this question in the English support forum. How many German terms and topics did you see here? (except of your own)
Answer is: Of course you can search in German but don't expect to find the terms you were looking for because everything is in English here.

Furthermore you should ask your questions in English, too. That's the easiest way to avoid misunderstandings. As you can see Jan didn't answer your first questions because all he understood was "upload files".

Steffen

Options: Reply | Quote | Up ^


#4 Re: Darf ich nur nach englischen Ausdrücken suchen?

Posted by: lwg. | Date: 2018-09-25 20:57 | IP: IP Logged

pspad:
Hello

If you want to provide any screenshots or attachments, upload it into any free internet service, e.g. ctrlv.cz
And put link here

Hallo, pspad,

was für eine abenteurliche Überlegung! Muss man erst drauf kommen.

Thanks!

Options: Reply | Quote | Up ^


#5 lwg.

Posted by: lwg. | Date: 2018-09-25 21:11 | IP: IP Logged

aGerman:
Quote:
Darf ich nur nach englischen Ausdrücken suchen?

... Answer is: Of course you can search in German but don't expect to find the terms you were looking for because everything is in English here.
Steffen

Hallo Steffen,

natürlich hast du recht; aber Englisch ist einfach zu schwierig für mich, der sonst kein Englisch spricht.

Danke und Gruß!
lwg.

Options: Reply | Quote | Up ^






Editor PSPad - freeware editor, © 2001 - 2024 Jan Fiala, Hosted by Webhosting TOJEONO.CZ, design by WebDesign PAY & SOFT, code Petr Dvořák, Privacy policy and GDPR