You are here: PSPad forum > České diskuzní fórum > Re: Vyselektování (zčásti obsahově neurčité) sekvence znaků

Re: Vyselektování (zčásti obsahově neurčité) sekvence znaků

#1 Vyselektování (zčásti obsahově neurčité) sekvence znaků

Posted by: Beklar | Date: 2025-07-01 12:59 | IP: IP Logged

Hezké odpoledne,

omlouvám se, pokud je můj dotaz triviální, nejsem programátor a PSPad používám k čištění našich knihovních katalogů.

Potřebovala bych zjistit úplný seznam třípísmenných kódů rolí, které se u nás v knihovně při katalogizaci používaly, takže bych potřebovala říci PSPadu: vyber řetězec "^a..." (kde "." reprezentuje libovolný znak) a výsledky si vykopírovat do samostatného souboru.

Když jsem se pokoušela hledat odpověď ve fóru, našla jsem podobné dotazy (např. zde: forum.pspad.com), u nichž bylo jako řešení doporučeno užít regulérních výrazů - je to, prosím, možné i v mém případě?

Předem moc díky za ideálně polopatickou odpověď!

Options: Reply | Quote | Up ^

#2 Re: Vyselektování (zčásti obsahově neurčité) sekvence znaků

Posted by: pspad | Date: 2025-07-01 13:56 | IP: IP Logged

Pro upresneni. Ty kody jsou libovolna 3 pusmena na zacatku radku? Nebo zacinajici pismenem "a" a 3 libovolne znaky?

Pokud bych bral vas priklad, tak:
Hledat: ^a...
[X] Regularni vyrazy

Pouzit tlacitko kopirovat - vysledek do noveho souboru
Nasledne Seradit s odstranenim duplicit

#3 Re: Vyselektování (zčásti obsahově neurčité) sekvence znaků

Posted by: Beklar | Date: 2025-07-03 07:00 | IP: IP Logged

Ty kódy mohou být na řádku umístěny různě (úplně na začátku nejsou nikdy, protože každý řádek je uvozen číslem pole, ve kterém se data v knihovním systému vyskytují), ale skládají se vždy ze tří písmen a bezprostředně je předchází stříška a písmeno "a" (= ^a)

Př.
07: ^ailu^bobálka^kVladimír^pPistorius
07: ^bfotografie^kJiří^pŠpiegl^afot
07: ^bopis^agru^kMarcela^pVlčková
etc.

Z takovéhoto typu sekvence bych tedy chtěla dostat seznam:

^afot
^agru
^ailu
etc.

Vaši radu vyzkouším...