You are here: PSPad forum > České diskuzní fórum > Ako na to? Ako vytvoriť tabuľku? A čím vkladať tagy?

Ako na to? Ako vytvoriť tabuľku? A čím vkladať tagy?

#1 Ako na to? Ako vytvoriť tabuľku? A čím vkladať tagy?

Posted by: Peter994 | Date: 2013-03-30 23:56 | IP: IP Logged

Srdečne vás všetkých zdravím. Som s týmto programom začiatočník, pozerám naň a mám pár otázok:

Doteraz používam starý "Golden HTML Editor" a u neho som zvyknutý, že mám hore a po stranách rôzne tlačítka pre rýchle vkladanie tagov aj s funkciami ich možného presnejšieho nastvenia. Tu ale nič nemám, ako pozerám v tomto programe. Dá sa to azda niekde zapnúť, aby sa mi také niečo zobrazovalo? Alebo ako tu mám okamžite a rýchlo vkladať tagy, teda bez ich ručného písania?

Alebo iný príklad:
chcem vytvoriť tabuľku <TABLE>, v Golden HTML Editore len kliknem na príslušné tlačítko a hneď mi tam hodí tie základné tabuľkové tagy, alebo kliknem na iné tlačítko a hneď sa mi zobrazí ponuka vytvorenia tabuľky, kde mám možnosti nastavenia všetkých parametrov, ako rozmery tabuľky atď., a po nastavení len odkliknem "vložiť" a tabuľka je v HTML kompletne vytvorená presne ako som chcel. Kde takýto vytvárač tabuľky nájdem v tomto programe?

Options: Reply | Quote | Up ^


#2 Re: Ako na to? Ako vytvoriť tabuľku? A čím vkladať tagy?

Posted by: pspad | Date: 2013-03-31 07:17 | IP: IP Logged

Protoze Golden HTML byl jen pro HTML, tak mel par nejpouzivanejsich tagu schovanych primo pod tlacitky.
PSPad pracuje s desitkami programovacich jazyku.

V PSPadu se pouzivaji tzv. sablony kodu (code clips). Bud napises ta (zacatek tagu, ale nemusis) a stisknes Strl+Space, vyberes si jaky TAG chces nebo pouzijes klavesove zkratky (aktualni vidis v nastaveni programu / Klavesove zkratky sablony) pro prime vlozeni.
Napr. Ctrl+Enter vlozi BR, Ctrl+B da kolem oznaceneho textu B a /B apod.

Options: Reply | Quote | Up ^